Basic Cleanse+ |
”Elaka abonnemangsvillkor” |



VARNING! Basic Cleanse+ kommer med ett abonnemang, där de drar 650:- från ditt konto efter 16 dagar för nästa paket.
Vi varnar för Basic Cleanse+ och råder ingen att köpa det! Köp istället detox styckvis från ett hederligt företag. Vi rekommenderar Detox Greens. Basic Cleanse+ innehåller 6 olika B-vitaminer. B-vitamintillskott kan, vid existerande B-vitaminbrist, ta bort bristsymptom såsom trötthet, depression och blodbrist samt förbättra magens och tarmens funktion. Samtidigt renas och detoxas kroppen. Detox innebär att man rensar kroppen på de gifter som samlats med tiden, och samtidigt kanske går ner några kilo. Det viktigaste med en detoxkur är att man ska må bättre, få mer energi, bli friskare och leva längre. Man kan detoxa på olika sätt, allt från att fasta eller dricka speciella örtdrinkar, köpa en komplett detoxkur, fotbad eller kroppsinpackning. Läs mer på vår sida om Detox. Om ditt mål är att gå ner i vikt rekommenderar vi inte detox, utan att du i stället tittar på Bodyfat Burner Night eller Burn X10 som är välkända bantningspiller som säljs utan abonnemang av hederliga företag. Varför varnar vi för Basic Cleanse +?Vi misstänker starkt att detta detoxpiller är ett bedrägeri, med risk att köparen fastnar i ett avtal de inte vill ha med extrakostnader som följd, och avråder därför våra besökare från att köpa det. Vi rekommenderar att i stället välja ett annat detoxpiller, till exempel Detox Greens som har gott rykte och säljs utan abonnemang av ett hederligt företag. Elakt abonnemang med undangömda villkorVillkoren för Basic Cleanse + provpaket är aggressiva och framgår inte tydligt i annonsen. Många beställer provpaketet i tron att de bara behöver betala frakten för en gratis provburk. Men det finstilta står det att om du inte avbrutit abonnemanget inom 16 dagar från beställningen, kommer företaget att dra 650:- från ditt konto för nästa utskick, vilket kommer skickas en gång i månaden. Det finns ingen ruta ”jag har läst och förstått villkoren” och villkoren är undangömda i finstilt text. På annons-sidan framgår inte villkoren eller att det är ett abonnemang du kontraterar. Ifall kunden köper proverbjudandet med både Basic Cleanse + och Garcinia Basics +, som har identiska villkor, dubblas de negativa konsekvenserna. Då kommer företaget att dra 2 x 650 = 1 300:- för nästa paket ifall inte kunden avbryter abonnemanget under provperioden. Marknadsförs med bluffreportageBasic Cleanse+ marknadsförs främst via bluffreportage på facebook (läs mer om bluffreportage här), som får läsaren att tro att det är ett seriöst reportage. Alla vittnesmål om viktnedgång är falska och texten är påhittad och jämt densamma, de byter bara ut namnen på produkterna då och då. De som skriver bluffreportaget gör det på eget bevåg för att tjäna provision på produkterna som säljs. I bluffreportaget fås läsaren att tro att Basic Cleanse+ bör kombineras med bantningspillret Garcinia Basics + från samma företag. Det ligger ingen sanning i det. De två produkterna fungerar helt olika och pushas bara tillsammans för att sälja mer. Det står i reportaget att båda produkterna har 100% nöjdhetsgaranti. Det är ren lögn. I reportaget står att sista dagen för att utnyttja erbjudandet är idag. Varje dag. Slutdatumet uppdateras automatiskt till dagens datum. Texten är dessutom dåligt skriven, med klipp- och klistra-fel där gamla produktnamn ligger kvar, samma textstycke flera gånger samt dålig svenska. Innehållet ger ingen viktnedgångI bluffreportaget och i reklamen står det att Basic Cleanse+ ökar fettförbränningen, stimulerar viktnedgång och maximerar kroppens förmåga att bränna kalorier. Det finns inget vetenskapligt stöd alls för det. Basic Cleanse + innehåller enbart B-vitaminer. Har du B-vitaminbrist så kan B-vitamintillskott vara bra för kroppen och matsmältningen samt göra dig piggare och gladare, men har du ingen B-vitaminbrist så kommer Basic Cleanse+ vara verkningslöst. Zombiepiller som återuppstår med nya namnBasic Cleanse+ är ett nytt namn på en gammal produkt. När den sålts ett tag byter de namn på den och börjar om igen. Basic Cleanse+ hette tidigare Solpria, Solpria Xtreme och HerbalX Direct Cleanse. Innehållet är detsamma och annonserna samt webbsidorna har samma layout. Företagsnamnet varierar, ibland ligger det i Italien och ibland i England, men troligtvis är det riktiga företagsnamnet Down Range Ltd. Det säljs oftast i kombination med bantningspillret Garcinia Basics+, tillverkat av samma företag, som även har gått under namnen Advanced Garcinia Cambogia och Garcinia Cambogia Direct. När ett produktnamn har fått dåligt rykte på internet, så att förstasidan på google fylls av varningar, byter de helt enkelt burklayout och namn och återlanserar det. Jag har blivit lurad av Basic Cleanse+. Vad gör jag?Dina rättigheterEnligt avtalet har du 16 dagar på dig att säga upp abonnemanget. Då kommer de inte att dra några pengar från ditt konto eller skicka dig fler produkter. Du betalar endast för provpaketet. Du kan även ångra hela köpet, inklusive välkomstpaketet. Då skickar du tillbaka välkomstpaketet oöppnat och får tillbaka alla pengarna. Europeiska konsumentverket säger: ”Du har en lagstadgad ångerrätt på minst 7 arbetsdagar vid distansköp av varor inom EU. Skicka ett ångerbrev till företaget där du förklarar att du inte vill genomföra köpet. Signera inte brevet då det förekommit att bolag kopierar underskrifter. Skaffa gärna kvitto från posten på att du har skickat brevet och spara en kopia av brevet som bevis. Du kan även ångra via e-post om företaget har en e-postadress. Kom ihåg att spara meddelandet som bevis.” (…) ”Har du ångrat köpet, hävs avtalet och du har rätt att få tillbaka pengarna, som du har betalt till företaget och säljaren i sin tur har rätt att få tillbaka varan.”. Jag har inte hört några klagomål på kundtjänsten, så förhoppningsvis kommer de vara tillmötesgående och respektera uppsägelsen. Vad ska jag göra?Om du misstänker att du blivit lurad när du köpt bantningspiller på Internet ska du göra följande:
Vad har du för erfarenheter av Basic Cleanse+? Lämna en kommentar nedan, dela den här sidan på Facebook för att varna andra, eller maila oss! |
- Är orädd för fula företag
- Kommer ihåg att säga upp abonnemanget inom 2v
- Vill rengöra kroppen på slaggprodukter
Hej.
Har också beställt detta. Fick panik då jag såg allt som skrivits här!!!! Ringde in på nummer 0101388226 där en tjej svarade men la på i örat på mig. Ringde ännu en gång och då svarade en kille. Han sa att han spärrat båda abonnemangen och att det inte skulle dras några mer pengar från mitt konto. Skulle också få en bekräftelse på detta inom 24 timmar sa han…
Kan man lita på detta? Är super nojig nu :(:(:(:(
Hej, jag har också blivit lurad. Samma sak som hos er alla som skrev. En summa har jag i alla fall fått tillbaka. För två veckor sen skickade de en flaska till som jag självklart inte ville behålla. Idag skickade jag tillbaka produkten som inte ens överensstämde med beskrivningen på fakturan. Det stod Garcinia Basics men skickade Cleanse istället. Jag tog kort på allt detta- produkt, faktura med ordnr, kvitto att jag har skickad tilbaka, och mailade också till bluffföretg då. Efter bara 5 min ringer de till mig och sa att jag ska ha tålamod, de behöver 0 dagar till de sätter in pengarna på mitt konto. Vi får väll se om det blir så.
Som sagt fått jag en summa tillbaka då jag hotade med alla möjliga myndigheter, och bara efter några min hade jag summan på mitt konto. Hemskt??!!
Skulle alldrig rekommendera att beställa varorna från de.
WARNING!!!
Jag har också ringt och försökt komma fram till dem, inget svar. Mailat dem inget svar. Men så hittade en liten ruta som står chat line på. Där svarade de på engelska och jag talade om att jag ville säga upp alla mina abonnemang. Hon fixade detta och sedan fick jag ett mail att det var uppsagt och att jag inte skulle dra något mer på kontot samt att jag fick behålla prov varorna. Men som en extra åtgärd så spärrade jag också mitt kort.
Lycka till !
Hej! Fick panik då jag beställt mina varor och sedan läste allt detta, så jag ringde direkt och spärrade mitt kort och då berättade jag för han på spärrlinjen att jag va jätterädd att de skulle dras pengar men han sa att från och med nu kan det inte dras nåt för mitt kortnr är helt oanvändbart, så Har nå råkat beställa där ifrån så ring då och spärra era kort direkt!!
hejsan allihopa som sagt så har jag också blivit lurad , då min flickvän beställde detta i mitt namn, självkklart så gav jag henne tillåtelse. men jag vill bara meddela om att jag har ringt dom idag samma sag som jag beställde och jag har avslutat allt som har med dom att göra. jag bad dom att skicka ett bekfräftelse mail om att allt skulle vara avslutat. och jag fick ett mail av dom och dom sa att allt ska vara avslutat. dock så förlorade jag 40 kr totalt. men är de någon som tror att dom kommer att dra mer pengar ändå? maila så fort ni vet något. ska gå till banken imorn också och kolla vad dom tycker. Tack sam för svar
Hej, jag har beställt från den hemsidan och jag undrar om dom drar mer efter dom 650 kronorna?
Hej! Är det någon som har sagt upp det och bett om skriftligt bevis? Ringde nr och en engelsk-talande kvinna sa att dom skulle avsluta det och skicka mig en bekräftelse på mailen. Är det någon som har gjort samma sak? Slutar dom dra pengar efter det?
Tacksam för svar!
Hej! Är det någon som har sagt upp det och bett om skriftligt bevis? Ringde nr och en engelsk-talande kvinna sa att dom skulle avsluta det och skicka mig en bekräftelse på mailen. Är det någon som har gjort samma sak? Slutar dom dra pengar efter det?
Tacksam för svar!
Hej! Jag gick också på bluffen. Beställde i mars/april någon gång. Tog ca en månad innan jag fick burkarna. Då var det inte ens provburkarna, utan dom hade skickat abonnemangs burkarna först(?!). Upptäckte sedan att det drog pengar i flera olika omgångar från mitt konto. Sammanlagt nästa 3000kr. Hade då bara fått två burkar. Blev förbannad och bad min bror om hjälp. Han ringde kundtjänst och var förbannad, krävde alla pengar tillbaka mot att jag skickade tillbaka burkarna. Det här var kanske två månader efter. Dagen efter att han hade ringt dom så hade jag fått tillbaka alla pengar till mitt konto. Innan jag ens hade skickat tillbaka burkarna. Så pengarna fick jag och kommer aldrig gå på sånt här skit igen! Jäkla blufföretag…
för mig har dom dragit i flera olika omgångar. den högsta summan är 670 kr. så nu har jag spärrat mitt kort! det går ej att varken nå dom på telefon eller mail. en polisanmälan har jag också gjort mu.
Jag är chockad och ledsen. Har haft ont i magen sen jag beställde prov paketet det kändes inte bra.Hittade denna sida efter att jag till min förvåning fick ett nytt paket i lådan igår. Kontaktade min bank direkt och det visade sig att de utan att ha skickat ngt till mig har dragit sammanlagt 1980:- från mitt konto de senaste 2 månaderna.
SPÄRRA ERA KORT NU!!!!!!!!
Har oxå gått på bluffen… Ringde på det ”svenska” numret men kom till en svarare. Efter ett tag ringde det numret upp mig men det var dålig täckning så det gick inte prata. Jag mailade företaget och skrev att jag ville avsluta min prenumeration och ville ha det bekräftat. Dagen efter kom ett mail att inga mer pengar kommer att dras från kontot. Det jag har betalt är 50kr för första burken. Hoppas att det inte blir något strul.
Jag har spärrat mitt kort, och hann göra det innan de drog pengarna. Vad ska jag göra nu? Behöver jag göra något mer, eller slipper jag att de skickar fler produkter eftersom de inte kan dra mer pengar från mig?
Tacksam för svar!! :):)
Det andra numret är inte i bruk nytt
+46-101992564
jag har försökt att ringa på olika nummer pratas bara engelska som jag är dålig på. har spärrat mitt konto,det svenska nr är avstängd.Det dröjde länge innan jag fickdom 2 första paketen, har inte fått någon kontakt för att kunna säga upp abonnemanget.
Hej, jag gick också på denna. Nu när jag läser era kommentarer så får jag bekräftat att det var detta företag som dragit pengarna.
Jag köpte ”gratis-provet” och sedan drogs ca 600kr två gånger några veckor senare.
Dock så använde de inte exakt samma namn så jag var inte säker på att det var detta företaget. De var några bokstäver som ZXTW.COM….
Jag ringde till MasterCard och gjorde en reklamation, så de tog bort köpet. Väldigt smidigt, vet ej hur det fungerar om man använt bankkort istället för kredikort.
Jag spärrade kortet och fick ett nytt.
Snälla hjälp mig! Hur kan jag spärra mitt kort?! Tacksam för snabbt svar
Tyvärr så hittade jag denna sida om detta i går! Beställde denna produkt i juni fick de 2 burkar som jag beställde och den summa som drogs stämde överens med det som stod i beställning men så igår
upptäckte i går konstiga uttag med olika namn och de dragit 2 i juni och två i juli och alla över 600kr utan det kommit någon vara som jag inte hade väntat heller som jag inte sett om att det var ett abonnemang!!Varit och gjort en polisanmälan och spärrat kortet!! Det känns jävligt surt och dum att man blivit lurad på över 2500kr som jag aldrig får tillbaka! Dyr lär penning men kunde ju faktiskt blivit ännu mer om jag inte upptäckt det!!
Hej alla1
Ni säger att ni har ringt till något svenskt nummer, det skulle jag vilja ha. Deras mail support@cleansebasic.com är inte i bruk. Så hur får jag tag på dom?
Jag fick äntligen tag på kuntjänst den tjejen kunde iaf lite svenska. Jag sa att jag vill säga upp båda prudukterna o att jag vill ha skriftligt att ja sagt upp det. Hon sa att jag skulle skickanett mail som jag sa att jag gjort o då skulle hon leta upp mailet o ge mig mig skriftligt där. Jag har även spärrat mitt kort. Samt skall ja göra en pilisanmälan. Min systers man är plis o rpdde mig till att göra det. Jävla bluffföretag
Hej. Jeg er også faldet i denne fælde. Jeg købte 2 burker d. 2.6.14. Den 6.6 trak de 2 små beløb fra kontoen. Den 2 + d. 7.7.14 trak de så 2×500 uden jeg havde modtaget noget.
. Jeg ringede til dem og fik historien om at de var forsinket i tolden.
Samme dag fik jeg så en ordrebekræftelse på den ene burk, så det tyder på de ikke havde fået det afsendt. Jeg har talt med banken. Det vigtigste er at opsige abonnementet. Herefter skal du spærre dit kort og få et nyt hævekort.
Jeg har i en mail d 16.7 opsagt det hele og bedt dem bekræfte det men har ikke hørt noget .
I fredags 18.7 modtog jeg så den første burk. Nu kunne jeg godt tænke mig at returnere den og håbe på at få mine penge retur men tror ikke på det. Er der nogen der har fået penge tilbage ?
Hej jag va också dum och gick på detta!.. Jag bara undrar om de duger med att spärra kortet och så kan dom inte dra nåt mer sen? Eller är de nåt mer jag måste göra?
Hej jag va också dum och gick på detta!.. Men är de så att jag bara behöver spärra mitt kort så blir de bra sen eller??
Vart är den här chatten som ni hittar? Min engelska är inte så bra så känns smidigare & ta det via en chatten! Som ni förstår har även jag blivit lurad. :(
fick mina prov burkar efter 6 vecor
har mailat dem o sagt upp mitt abonnemang fick inget svar
dem han bara dra av 615 kr för att jag inte har haft pengar på det kontot och dem har försökt dra av flera ggr men det har inte funnits pengar på kontor
DET VIKTIGASTE ÄR ATT NI SPÄRRAR ERA KORT SÅ DEM INTE KAN DRA AV PENGAR, det har jag gjort
DET VIKTIGASTE ÄR ATT NI SPÄRRAR ERA KORT SÅ DEM INTE KAN DRA AV PENGARNA
HAR PRECIS PRATAT MED KUNDTJÄNST. Är så förbannad!!! Jag hade INGEN aning om att detta var ett abonnemang. De har dragit över 4000kr från mitt konto! & de enda produkter jag har fått är prov burkarna. Jag har nu avslutat mitt abonnemang & jag bad mannen på kundtjänst skicka ett bekräftelse mail på det (jag tog även hans namn & jag sa att jag skulle spärra mitt kort & han sa nej nej nej! gör inte de. Jag Sa även att detta var ett bedrägeri företag.. Ja han fick höra mycket kan jag säga!!).
EFTERSOM att jag avsluta mitt abonnemang mitt i en månad så kommer de ta betalt för denna månad!!! HELT OTROLIGT!!! Jag vill spärra mitt kort, men är rädd att jag på något sätt blir återbetalnings skyldig? Då de tydligen har skickat ut mina produkter. Han sa att de tar 2-3 veckor att få varorna! MEN det som är så konstigt är att produkter som jag har betalat för i MAJ!! har INTE kommit än kan man då lita på att resten kommer?!!.. Det enda jag har fått är mina prov burkar.. INGET annat. Fick en order bekräftelse på att produkter är på väg från DHL idag? Vet inte om jag ska spärra mitt kort, eller om jag ska ha den summan som de behöver vilket är ca 700kr på mitt konto så de drar av summan för att jag SEN ska göra en retur på ALLT för att sen få tillbaka mina pengar?
… väntar just nu på att banken ska svara… måste rådfråga de!!
P.S!! TAACKK!!! för ALL info om telefon nr & liknande. Hade varit totalt lost utan den hjälpen. =)
Också blivit rejält lurad. Har väntat på en vanlig faktura men ser att de har dragit direkt från mitt konto 1200:-. Fick aldrig öppningserbjudandet utan bara fått ett som jag har tänkt skicka tillbaks men kunde inte hitta något tel nr förrän jag fick syn på denna sida. Fick tag på dem per telefon men hennes engelska var väldigt svår att förstå. Hon sa i alla fall att mitt konto var struket från dem. Undrar om jag inte i alla fall ska säga upp det kontot och skaffa nytt. Ska aldrig mer beställa ”förmånliga” erbjudande.
Även jag har gått på denna bluff.Har betalat men ej fått några varor.Det framgår ju inte när man beställer ett prov-paket att man förbinder sig på något abbonemang.Jag har spärrat mitt kort.Hittar ingen mailadress till dom,är det någon som har den,tacksam om ni kan skriva den här,tack!
Hej!
Blivit lurad här med! Riktigt vansinnig!
Beställde båda produkterna som kom efter 1 månad.
Sedan har dom dragit ett flertal ggr på mitt konto och kom upp till 2500kr innan jag fick syn på det och spärrade kortet. Gjorde en polisanmälan direkt. Så vad folk än gör beställ inget från dom! Och har ni gjort det. Tveka inte utan spärra era kort på en gång och ring era samtal sen så dom inte hinner ta pengar från er.
Hej! Jag har lyckats gå på detta också, beställde i slutet av maj och glömde bort det, fick inga varor. Går in på mitt konto och ser till min förskräckelse att det är draget sammanlagt 1300 kr blir då väldigt fundersam och försöker komma i kontakt med företaget både via mail och telefon men lyckas inte. Kontaktar banken och lägger upp en sk reklamation och återigen försökte jag komma i kontakt med företaget och kom då ut på att läsa här och får se att det är ett abonnemang …den fliken jag fyllde i för att prova produkterna stod det ingenstans om att det var ett abbonemang och jag hittar heller inte sidan på nätet. Jag svarade via FB . Nu hade dom lyckats att dra yttligare 1300 så jag har spärrat mitt kort och polisanmält. Och fick idag beslutet från banken att eftersom jag ingått ett avtal ( vilket jag inte anser att jag gjort då det var prova på produkter)så får jag inga pengar tillbaka om jag inte säger upp abbonemanget och det gjorde jag i mitt första mail till företaget. Hur i all världen ska man gå till väga. Ringde nr som jag sett här och då min engelska är helt kass så sa tjejen jag pratade med att en svensk support skulle ringa upp mig. Nu kan jag bara vänta och se..2600 kr fattigare.
Har tyvärr också råkat ut för det här. De går ej att nå via mail eller telefon. Har spärrat mitt kort och polsanmält då de har dragit pengar vid 3 tillfällen men fortfarande har jag inte fått några varor. Man blir så besviken på dessa lurendrejerier. USCH!
VITIGT!!!!!!!!!!
BANKEN RINGDE JUST OCH TALADE OM ATT DET VAR DET HÄR.
Jag sparade hela komunikationen på ett mail, men det finns inte kvar på min dator????????????????
stört omöjligt. När jag nu försöker gå in på deras sida för att chatta med dom går inte det. Är det fler som hamnat i detta?????
Tänkte vi kanske kunde gå till polisen ihop! Dom måste stoppas. =(
Viola: Tack för telefonnumret, jag har lagt till det i texten. Ja, det låter onekligen som denna bluff du råkat ut för. Facebook gör inget åt detta eftersom det inte strider mot deras regler – från en facebookreklam får du inte länka till annonsen, men du får länka till ett bluffreportage, som sedan i sin tur länkar till annonsen. Det är så de gör här. :-(
-Linda på Viktvägvisaren
Det är bra om det går att kopiera text på den här sidan. Vilket inte jag lyckades med.
Sen vill jag säga att jag har hamnat i samma sitts. Beställde Garninia Basics och Cleanse för ca. 1månad sen. När varorna inte kom efter 5 dagar kontaktade jag dem via mail. Och fick svaret att varorna var försenade pga. av något här i Sverige, men dom skulle komma. Jag fattade för att dom var stoppade i hamnen och att dom inte kunde göra något åt det. Jag har väntat och väntat, men inga varor. I morse upptäckte jag att ett företag med namn ”SLIMRYOUBILL.C” dragit pengar på mitt konto. Jag kontaktade banken som sa att det var en internet kort dragning. Jag gjorde en reklamation hos banken, vilket innebär att man måste spärra kortet och skaffa helt nytt kort och kortnr. När man gör detta hos banken måste man också göra en anmälan hos polisen! Vilket jag har gjort idag. Nu i kväll när jag tänkte att kan det ha med denna beställning att göra, så jag gick in och skulle stoppa prenumerationen då inga varor kommit. Det slutatde med att jag fick ringa nr. 0101992564 där kom jag fram till en person som inte förstod engelska men upprepade vissa fraser, som jag kände att jag inte förstod riktigt. Som jag förstod det så har aldrig dom första burkarna skickats. Men ändå så skickar dom efter abbonemanget när det börjar löpa, trotts att allt om jag förstod det rätt är stoppat i hamnen. Nu har jag både mailat och ringt för att stoppa dessa produkter och hoppas bara att pengarna kommer tillbaka. TROR NI ATT DET KAN VARA DETTA SOM HÄNT MEJ???????????? ANG. PENGARNA SOM ÄR BORTA PÅ MITT KONTO?????????
Man skulle ju hinna testa produkterna innan, man behövde säga upp det. Dom där 14dagarna som sagt. Jag gjorde mig ingen brådska då jag mailat och trodde i min enfald att när dom inte fick fram varorna så kunde ju inte abonnemanget gälla för än dom fick fram första brukarna. Men tydligen så är det ett enda stort bluff företag.
ÄR DET SAMMA FÖRETAG SOM STÅTT PÅ ERA KONTOUDRAG??? ”SLIMRYOUBILL.C” andra gången det dragits pengar? För då är jag förmodligen också lurad.
På Beställnigsbekräftelsen står det nämligen att ”Observera att avgifter kommer att sändas från CLEANLIFEBILL.COM”
.
TELEFON NR. DOM NÅS PÅ 0101992564
ÄR DET NÅGON SOM KONTAKTAT FACEBOOK ANG. DETTA?????????
MvH
Viola
Jag beställde båda burkarna, den ena fick jag hem för två veckor sedan då hade det tagit en månad. Idag fick jag hem den andra burken. Dom har tagit 603 kr av mig :( som tur v har jag spärrat kortet och varit i kontakt med min bank som ska kolla upp om jag kan få pengarna tillbaka!
Usch hemskt när dom gör såhär :(
Vilka skitföretag! Fick beställda burkar mer än 20 dgr efter beställning via facebook. Alltså faller ju klausulen att abonnemanget börjar 14 dgr efter beställning, som det stod i annonsen. Men började dras pengar från kontot på beställningsdagen, små summor varvat med större, totalt 1600 kr. Spärrade kortet och polisanmälde bedrägeriet!
Mer varningar behövs för att folk inte ska luras, gå ut mer offentligt så det syns, gärna via facebook…
Hej.
Har dessvärre precis varit med om samma sak har precis avslutat det via deras webbchatt. jag beställde den 18e maj och fick inte burkarna förrens den 11e juni och det är ju inte ens acceptabelt att det ska ta ca 1 månad innan man ens får varorna och så drog dom 605 och 614 kr i samband med att jag fick varorna och det kunde de inte göra något åt mer än att man får skicka tillbacka dom när de kommit, och inte öppna burkarna. men har avslutat abonnemangen och ska få ett mail senare om att det ska vara avslutat.
Har också råkat ut för det här tyvärr och några produkter har jag inte fått heller. Försökt få tag på dom men inte lyckats så nu ska jag anmäla företaget.
Hej.
Även jag har blivit lurad. Har inte fått några produkter, betalade första ”gratisburken” 5/6 och idag drogs 611:- till. Har spärrat kortet, mailat om uppsägningar, ringt som en galning på numrena som står går till dem men dem finns inte! Om någon som kommit fram har lust att lämna ut rätt nummer vore jag tacksam! Har även gjort en polisanmälan! Har en till fråga, nu när kortet är spärrar och jag försökt på alla sätt att nå dem, om dem tänker sig att dem ska dra pengar även nästa månad (ignorerar mina mail), och drt inte går då, går dem ”dragningarna” vidare till inkasso eller lägger dem ner sina försök då?!
Tacksam för svar
Snälla hjälp mig!!! Har ringt dit och kommer inte fram
Snälla hjälp mig!!! Har ringt dit och kommer inte fram
Jag har tyvärr också blivit lurad av detta skitföretag. Mina produkterna kom 1 månad senare efter beställningen och de har dragit ca 2000kr från mitt konto, men i lika steg. Det känns förjävligt att de fortsätter lura folk via fb och att de dessutom framstår som seriösa och säljer en hälsoprodukt.
Jag vet inte ens om det finns möjlighet att få pengarna tillbaka nu i efterhand?? Jag kommer inte fram på något av de nr som står angivet här, kan snälla någon som ringt kundtjänst skriva det nr ni ringt en gång till.
Tacksam för svar.
Jag har nu ringt och annullerat min beställning. Det gick bra att komma fram och kvinnan (engelska) gjorde sitt bästa för att tillmötesgå mig. Hon förklarade att det låga priset vi betalade första gången var fraktkostnad och att det högre priset var vad varan kostade. Jag brydde mig inte om att bråka om att det inte framgick i annonsen. Som kompensation skulle hon skicka 2 burkar utan kostnad. Jag talade om att om det dras mer pengar från mitt konto kommer jag att polisanmäla dem. Så nu håller jag alla tummar.
Jag vill passa på att ge ett stort tack till Viktvägvisaren för denna information. Jag hade inte skrivit ut orderbekräftelsen så jag hade inga kontaktuppgifter.
Beställde startpkt för en månad sedan. Summan drogs på kortet men jag har fortfarande inte fått några varor. I förra veckan drogs 1300 kr till. Jag har ringt och får höra att jag ska kontakta mitt lokala postkontor för grejerna har skickats… Hon avbeställde fortsatt abbonemang men jag spärrade kortet för säkerhets skull. På kontoutdraget ser jag att ett företag drog pengarna för startpaketet, och ett annat företag drog pengarna andra gången. Ska polisanmäla nu…
Jag har spärrat mitt kort men ännu inte fått tag på kundtjänsten, måste jag fortsätta jaga dom för att säga upp abonnemanget? Eller är det bara att skita i de eftersom kortet är spärrat? Tacksam för svar
Anna: Jag är inte helt säker på ifall ett email räknas som skriftlig uppsägning. Bäst är ifall du ber om och får ett bekräftelsemail på uppsägningen av dem. Har du inte fått en bekräftelse när de 16 dagarna börjar ta slut, skulle jag nog spärra visakortet för att vara på den säkra sidan ifall jag vore du.
-Linda på Viktvägvisaren
Hej,
Tänkte bara höra om ett mail räknas som skriftlig uppsägning på sitt abonnemang? Eller bör jag spärra mitt korg för att vara på säkra sidan?
akta er för och beställa detta!!
jag gjorde det och läste på omväg efter jag såklart öppnat bukarna att det var 16 dagars uppsägning. så på dag 12 sa jag upp det…
mailat säkert tre gånger till dom och ringt. inget svar
o jodå dom drog vackert pengar denna månaden 606 och 558 kr..
och inte för att jag billeu ha fler produkter men dom har inte ens skickat dom produkterna dom drog för denna månad…
så jag har spärrat mitt kort och ska hota med polis om dom ej svarar.
gör dom inte det får jag polisanmäla!
suck. bluffföretaaaaaaag!!!!!
Hejsan! Jag undrar lite om de inte svara hur går jag tillväga då? Mitt mail kommer inte fram och när jag ringer får jag bara vänta och lyssna på den otroligt dåliga musiken .. A